Πρωτότυπος τίτλος

DANCE FIRST

Είδος

Βιογραφική, Δραματική

Σκηνοθεσία

James Marsh

Πρωταγωνιστούν

  • Aidan Gillen
  • ,
  • Gabriel Byrne
  • ,
  • Robert Aramayo
  • ,
  • Bronagh Gallagher

Παραγωγή

2LE Media

Έτος

2023

Χώρα

Ηνωμένο Βασίλειο

Γλώσσα

Αγγλικά

Διάρκεια

96'

Σάμιουελ Μπέκετ, εμβληματικός Ιρλανδός συγγραφέας, θεατρικός σκηνοθέτης και ποιητής, νομπελίστας, παριζιάνος μπον βιβέρ, αγωνιστής της γαλλικής αντίστασης, διανοούμενος, άπιστος σύζυγος, μοναχικός… Έγινε ευρύτερα γνωστός για τα περιβόητα έργα του Περιμένοντας τον Γκοντό (Waiting for Godot) και  Τέλος Παιχνιδιού (Endgame). Η ταινία ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΕΚΕΤ αποτελεί μια σαρωτική αφήγηση της πολυδιάστατης ζωής του Μπέκετ, μια ασυνήθιστη βιογραφία, καθώς η ανασκόπηση γίνεται μέσα από το πρίσμα των σφαλμάτων του και περιστρέφεται γύρω από  τις σημαντικότερες σχέσεις του, κυρίως με τις γυναίκες που τον αγάπησαν, αλλά που ο ίδιος ένιωθε ότι είχε αδικήσει...

 

ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΕΚΕΤ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: James Marsh

ΣΕΝΑΡΙΟ: Neil Forsyth

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Aidan Gillen, Gabriel Byrne, Robert Aramayo, Bronagh Gallagher

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη Τζέιμς Μαρς:

«Η ταινία ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΠΕΚΕΤ είναι μια ευρηματική, παιχνιδιάρικη και συχνά συγκινητική αφήγηση της ζωής του Μπέκετ, με τολμηρή δομή και ευφάνταστες προσεγγίσεις, όπως αρμόζει σε έναν συγγραφέα με τόσο ριζοσπαστική επιρροή στη σύγχρονη κουλτούρα. Επικεντρώνεται δικαίως στη συναισθηματική ζωή του Μπεκετ που ξετυλίγεται σε εκτεταμένες βινιέτες, που εμβαθύνουν στις κεντρικές σχέσεις του κυρίως με τις γυναίκες που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη ζωή του.  

Έτσι, η ταινία για αυτόν τον πνευματικό και λογοτεχνικό γίγαντα, έχει τα θεμέλιά της στο πάθος και το συναίσθημα και όχι στη στεγνότητα των ιδεών ή στη στειρότητα της λογοτεχνικής κριτικής. Ο ίδιος ο Μπέκετ παρουσιάζεται αποφασιστικός και βέβαιος για τις πράξεις του, αλλά σακατεμένος από αισθήματα ενοχής και ντροπής για τον εγωισμό του και για τον πόνο που προκάλεσε σε όσους αγάπησε. Αν αυτό ακούγεται βαρύ, να είστε σίγουροι ότι δεν είναι. Ο δικός μας Μπέκετ είναι γεμάτος αυτοσαρκασμό και η σχέση του με τον Τζέιμς Τζόις συχνά αγγίζει το θέατρο του παραλόγου.

Η ταινία έχει μια τολμηρή δομή και χρησιμοποιεί ευφάνταστες στρατηγικές, όπως αρμόζει σε έναν συγγραφέα που άσκησε ισχυρή και ριζοσπαστική επιρροή στη γραφή και το θέατρο του 20ού αιώνα. Ο σεναριογράφος Νηλ Φόρσαϊθ (Neil Forsyth), μάς εισάγει στο ύφος της ταινίας με την πρώτη κιόλας σκηνή, η οποία ξεκινά αρκετά φυσικά, καθώς ο Μπέκετ βραβεύεται με το Νόμπελ, αλλά αυτό γρήγορα ανατρέπεται, όταν εκείνος δραπετεύει από την τελετή απονομής και σκαρφαλώνει σε έναν φανταστικό, παρακείμενο Άλλο Κόσμο (Otherworld), απ’ όπου θα επανεξετάσει τη ζωή του και τα λάθη του, συντροφιά με τον Άλλο Μπέκετ, ανταγωνιστικού alter ego του.

Στην αφήγηση των μεγάλων ερωτικών σχέσεων της ζωής του Μπέκετ και της περίπλοκης σχέσης του με την παρεμβατική μητέρα του, προστίθεται ο δικός του ιδιαίτερα προσωπικός και υπαινικτικός σχολιασμός. Επίσης, μάς παρουσιάζεται μια εικόνα των λογοτεχνικών εμμονών του και η πραγματική πηγή της έμπνευσής του, που δεν είναι άλλη από την ίδια του τη ζωή. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μελετητής του Μπέκετ για να απολαύσει αυτήν την ταινία. Θελήσαμε να συμπεριλάβουμε τόσο την ιδιοφυΐα όσο και το δράμα στο σενάριο, ενσωματώνοντας ξεχωριστά επεισόδια από την ζωή του, όπως την ενεργή συμμετοχή του Μπέκετ στη Γαλλική Αντίσταση και το σχεδόν θανατηφόρο χτύπημα που δέχτηκε από τον μαστροπό στο Παρίσι.»